Het zit er op! (deel 1) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Het zit er op! (deel 1) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Het zit er op! (deel 1)

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

28 September 2008 | Australië, Sydney

Bijna 2 maanden ben ik al weer van huis! Wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen vrijdag had ik mijn laatste werkdag op de UNSW!
Om toch nog een beetje werk op mijn reisblogje te hebben, volgt nu even kort een beschrijving. De afgelopen tijd heb ik me bezig gehouden met het analyseren van het delen van het Dingo-DNA. Ze willen in Australie graag weten welke dingo's hier nog 'origineel' zijn en welke gekruisd zijn met honden. Om dit te bereiken hebben ze door een lab een bloedmonster van een dingo laten analyseren en zo een klein deel van het DNA bepaald en digitaal opgeslagen. Deze gegevens heb ik daarna met software (deels zelf geschreven) verwerkt en vergeleken met het DNA van een boxer. Op elk chromosoom van de hond (38 als je het Xy niet meeteld) heb ik tussen de 700 en 1000 punten kunnen aanwijzen (voor de biologen: SNPs) die ze nader gaan bekijken (PCR). Uiteindelijk willen ze zo'n 100 per chromosoom gaan gebruiken voor een analyse. Vragen die ze in het lab nog moeten beantwoorden, zijn bv: is de afwijking toevallig iets van deze boxer, misschien van deze dingo of echt een onderscheidend verschil tussen hond en dingo in het algemeen?
Naast dat ik een aantal nieuwe technologieen heb moeten leren (next generation sequencing, SOAP (nee, niet dat wat je voor je handen gebruikt en ook niet voor computer-computer-communicatie...) was het natuurlijk erg fijn om aan een project mee te mogen werken dat me zo persoonlijk aantrekt. Alan (de senior lecturer) is zeer tevreden met de resultaten en zei dat ik gerust nog eens langs mocht komen. Ik denk dat ik hem daar aan ga houden ;-)
Verder qua werkomgeving... De uni is een echte uni: mensen werken langs elkaar heen, praten niet of nauwelijks met elkaar en het gaat allemaal behoorlijk bureaucratisch. Als ik hier langer had moeten werken, had ik gevraagd om bij Moleculaire Genetica te mogen gaan zitten. Die mensen zijn een stuk gezelliger dan de mensen van Computer Science.
De campus is echt schitterend! De mensen in de dienstverlening (lees: catering) zijn erg aardig. Al bekruipt je een gevoel van 'ik kom hier te vaak' als ze al een 'large cap' voor je klaar maken als je door de deur loopt...
Verder wordt hier ontzettend veel georganiseerd: van daguitjes tot grote theatervoorstellingen en van gratis grill in de pauze tot sportfestiveiten. Als je een beetje je ogen open houdt, hoef je je dus niet te vervelen en ontmoet je voldoende mensen naast de stille werkplek bij CSE.

De laatste week in Billabong Gardens was ook super! Heel veel met Sophie, Diana en Ellen opgetrokken, gegeten en gedronken. Vandaag zijn we met zijn vieren naar het Wild Life Center geweest in Darling Harbour, nog even genoten van Sydney Harbour en het Opera House, gevolgd door een wandeling op grote hoogte in de Sydney Tower! Als je dan de stad goed bekijkt, krijg ik het idee dat ik deze stad toch wel zal missen... Vanavond gegeten met ook Lucy & Dan erbij in China Town. Allemaal plaatsen waar ik nog niet geweest was, dus super! Omdat ik eigenlijk al lang in bed had moeten liggen (morgen om 6 uur gaat de wekker vanwege de vlucht naar Melbourne), volgen de foto's op een later tijdstip. Zo zal dit verhaal ook meer typoos en rare zinnen bevatten dan normaal, omdat ik het niet nog eens 3 keer ga doorlezen ;-) Sorry alvast, taalpuristen! :-)

Volgende week vrij/zat/zondag ben ik weer terug in Sydney voor een tussenstop Melbourne-Cairns.


  • 29 September 2008 - 14:44

    Lisette:

    Nog veel plezier daar!!

    Liefs lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

Dingo's kijken op Fraser Island

24 Oktober 2008

Whitsunday Cruise

20 Oktober 2008

Airlie Beach

17 Oktober 2008

Maggie Island

17 Oktober 2008

Duikcursus CDC
Sven

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 22792

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: