Twee dagen strand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Twee dagen strand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Twee dagen strand

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

23 September 2008 | Australië, Sydney

Het voorjaar is gearriveerd! En hoe! De afgelopen dagen waren heel erg mooi en lekker warm (tot zo'n 30 graden!). In Billabong gardens zijn vorige week ook een paar nieuwe gasten gearriveerd en op vrijdagavond (ehm, -nacht...) hebben we onder het genot van een paar fles... glazen wijn buiten gezeten. Aangezien het zaterdag heel erg mooi weer zou worden en niemand nog echt plannen had, zijn we naar Manly beach geweest. Ellen en Sophie zijn in de ochtend al gegaan. Ik moest eerst nog met Rodney van Billabong mijn reisschema doornemen en allerlei zaken boeken. Rodney heeft op veel plaatsen aan de oostkust gewerkt en had dus veel goede tips en adviezen. Mijn reis is nu helemaal rond!
's Middags ben ik met Diana ook richting Manly vertrokken. Het strand lag er een stuk voller bij dan de vorige keer, al is de zee natuurlijk nog steeds erg koud. Neem daar de sterke stromingen bij, waardoor eigenlijk vooral de surfers het ruime sop kozen en de rest lekker lag en zat te genieten.
Bij terugkomst in Newtown een snelle hap gemaakt en wederom op ons terras plaatgenomen.
Zondag heeft iedereen lekker uitgeslapen. De dag was minder mooi dan zaterdag, maar toch goed genoeg om ook Bondi nog weer eens te gaan bekijken. Eerst nog wat in Bondi Junction gegeten en daarna naar het strand gelopen. Door de wind was het een stuk frisser, maar het was toch heerlijk relaxt om even een middagje op het strand te hangen. 's Avonds dit keer maar niet te laat gemaakt: maandag is natuurlijk gewoon een werkdag. Ellen geeft presentaties etc over spraakstoornissen en Sophie moest maandag beginnen aan haar stage voor haar design-opleiding. Diana is net aangekomen uit Duitsland en wordt nog enigszins achtervolgd door de jetlag.
Over werk gesproken: ik ben ondertussen al weer aan mijn laatste week begonnen! Komende zondag naar Melbourne voor het begin van mijn vakantie! Daar kijk ik wel naar uit. Men is erg tevreden met mijn behaalde resultaten hier en ik ben blij dat ik een zinvolle bijdrage heb kunnen leveren aan het onderzoek. Ook al was het inhoudelijk niet helemaal zoals ik het bedoeld had, gezien de korte periode was er niet heel veel meer uit te halen.

  • 23 September 2008 - 17:54

    Lisette:

    Hoi

    Ben je al bruin geworden?

    Liefs lisette

  • 23 September 2008 - 20:29

    Hessel:

    Ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je, het is hier om acht uur al donker, de temp zakt ook al aardig en jij zit daar met 30 graden. Blijf je daar nog de hele zomer of kom je hier straks weer kouwe klouwe halen. nou ik wist het wel.

  • 24 September 2008 - 03:16

    Sven:

    @ Lisette: ja, het kleurtje begint al aardig te komen. De zon is hier wel een stuk intenser dan in NL, dus het gaat sws een stuk sneller.

    @ Hessel: Tja, helaas... Nog maar een maandje en dan ben ik al weer in het koude kikkerlandje. Gelukkig sla ik wel een deel van de herfst over ;-)

  • 25 September 2008 - 12:37

    Wendy:

    Lekker hoor even relaxen op het strand. De housewarming afgelopen zondag was zeer geslaagd. Erg druk met beide families en vrienden maar echt super gezellig! De tuin en de woonkamer staan nu helemaal vol met planten en bloemen. Erg vrolijk! We hadden trouwens zondag echt supermooi weer. Iedereen kon lekker in de tuin zitten in een hemdje en korte broek. Helaas is het nu weer koud.
    Wat heerlijk dat je vakantie bijna begint!
    Liefs,
    Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

Dingo's kijken op Fraser Island

24 Oktober 2008

Whitsunday Cruise

20 Oktober 2008

Airlie Beach

17 Oktober 2008

Maggie Island

17 Oktober 2008

Duikcursus CDC
Sven

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 22793

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: