Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

16 September 2008 | Australië, Sydney

Bij een bezoek aan Sydney horen natuurlijk ook de Blue Mountains. Dit zijn een paar flinke heuvels ten westen van de stad met de structuur van de Grand Canon, alleen dan helemaal begroeid met bos en regenwoud. De naam komt van de blauwe gloed die de eucalyptusbomen veroorzaken: de olie verdampt en zorgt voor een heel herkenbare geur en prachtige sfeer. Al was er zondag weinig zon om voor een gloed te zorgen... Het was vooral grijs en grauw met zo nu en dan een flinke bui. Gelukkig was het droog op de momenten dat we buiten waren, dus al met al viel het 100% mee.
De bus vertrekt wederom bij UNSW en tussendoor maken we een paar stops. Debbie was ook vandaag onze gids.
De eerste stop was in het voormalig Olympisch Dorp met alle sportfaciliteiten die daar aanwezig zijn. Het is leuk om even rond te neuzen in een stukje sportgeschiedenis. En het is altijd fijn om te horen dat de Nederlanders met 'ons' Holland Heineken House zo'n indruk gemaakt hebben, dat er nu nog over gepraat wordt ;-)
Daarna werden we afgezet bij Featherdale Wildlife Park. Volgens de gids een klein park en een uurtje zou voldoende moeten zijn. Het bleek veel te kort: het park bevat zoveel verschillende soorten vogels, dat wat meer tijd toch wel nodig was. Hier kon je ook even een Koala aaien of een wurgslang om de nek nemen. Hilariteit alom toen de slang besloot bij iemand in de jas te kruipen... De kangaroos lopen hier los door het park en mogen gevoerd worden. Een soort aussie-versie van een kinderboerderij dus. Naast veel vogels, kaolas, kangaroos etc, hebben ze hier ook een paar dingos. Leuk om ze eens te zien, na een paar weken alleen hun DNA geanalyseerd te hebben :-) Scheer een retriever kaal, zet er de kop op van een kleine herder en je hebt een beetje een idee hoe een dingo eruit ziet. Of bekijk even de foto... ;-)
Samen met het Amerikaanse meisje van de vorige trip (met het mooi(e) versierde gezicht) gelunchd in een nabij dorpje. Dat was erg gezellig. Sowieso zo'n beetje de hele dag met haar opgetrokken: een hele vriendelijke meid!
Na lunch volgde een wandeling door de Blue Mountains met een uitzicht op de beroemde Drie Gezusters. Nee, niet een Kooistra-kroeg met allemaal dronken tieners, maar 3 rotsblokken die zeer herkenbaar in het landschap bijna overal bovenuit steken. De wandeling was over gladde treden en modderige paden. Er waren mensen op slippers, open schoenen etc... Hoe sommige toeristen op stap gaan voor een bush walk is schokkend! Uiteraard leidde dit tot een enkele glijpartij, maar gelukkig allemaal zonder schade (afgezien van een beschadigd ego misschien ;-)
Als afsluiting zijn we met een man of 10 in Sydney CBD uit eten geweest. De maaltijd was gratis als je wat te drinken bestelde. Dat niet iedereen mee ging, is een klein raadsel.
Wederom een geslaagde dag!

• 17 September 2008 - 12:52

Wendy Wijmenga:

Hi Sven,
    Heb sinds vandaag pas door dat je in Australie zit!!! Via je hyves achter gekomen :-)
    Ik heb net alle reisverslagen gelezen en de foto's bekeken. Super hoor allemaal. Wat geweldig dat je dat allemaal mee mag maken!
    Ik ben helemaal enthousiast geworden en wil zeker zelf ook eens naar Australie.
    Heel veel plezier daar!
    Liefs,
    Wendy

• 21 September 2008 - 19:51

Renneke:

Hoi sven, geweldig die reisverslagen en prachtige fotos. Die dingo is net Jip, zie je wel oerhondje. Wij zijn net terug van Ameland met Oma. Geweldig weer.Je hond heeft de tijd van zijn leven gehad met zoveel dames om hem heen, ging super. Heb ook mooie fotos van je machomannetje op het strand met je moeder, die hij helaas niet meer zag staan in die dagen, alleen zijn harem telde. Ik zie en lees dat je een heel mooie tijd hebt daar, nog even en je bent alweer terug, wij zitten dan in India. geniet ze nog even.
    veel lieft uit Rolde en ik probeer een foto te sturen
    Doeg
    Renneke en Simon