Whale watching - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Whale watching

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

16 September 2008 | Australië, Sydney

Afgelopen vrijdag was het werkelijk prachtig weer, tot zelfs 30 graden. Aangezien het nog steeds voorjaar is, het weer snel kan omslaan (kwam ik ook zondag weer achter...) en de planning voor zaterdag nog leeg was, heb ik een Whale Watching Trip geboekt. Toch heerlijk, dat internet! De trip duurt zo'n 2,5 uur en is aan boord van een catamaran. De boot vertrekt oa. van Circular Quay, om daarna de baai uit te gaan richting open water. De zon scheen de hele dag, maar de wind en de zee lieten even merken hoe instabiel een boot kan zijn. De enorme golven zorgden voor heel veel deining en daardoor voor veel zeezieken aan boord... Foto's maken in zulke deining helpt niet echt en dus ook kreeg ondergetekende voor het eerst in zijn leven last van misselijkeheid op zee...
Maar... Het was absoluut de moeite waard! Twee bultruggen lieten zich vaak zien, regelmatig zeer dichtbij de boot. Ze hadden geen haast en zwommen rustig door. Zo nu en dan staken ze even de staart boven water en een paar keer kregen we zelfs een 'break' te zien: dan komen ze half boven water en klappen dan met veel geweld terug in het water. Dit keer met de achterkant, dus helaas niet met de kop. Echter, volgens de kapitein was zelfs dit al erg zeldzaam. Voor de mensen die niet de binnenkant van een papieren zakje aan het inspecteren waren op waterdichtheid, een imposant schouwspel dus!

• 16 September 2008 - 14:27

Willemijn:

Wat prachtig, zeg! Hou je er wel rekening mee, dat wij hier in Nederland gewoon moeten werken..! Ik ben erg jaloers vooral op dat walvistripje.

• 17 September 2008 - 02:49

Sven:

@Willemijn: bedankt voor de complimenten! En ehm, ik ben overdag hier ook gewoon aan het werk, natuurlijk... Wel Aussie-style: lekker laid back, maar dat hoort bij het aanpassen aan de cultuur he ;-)