Bondi Beach to Coogee Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Bondi Beach to Coogee Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Bondi Beach to Coogee Beach

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

08 September 2008 | Australië, Sydney

Het mooie van Sydney is, dat als de regen weg is en de zon zich zo nu en dan laat zien, het gelijk lekker weer is. Zondag waren de buien vertrokken en met het briesje erbij een prachtige gelegenheid om naar de kust te gaan. Vanaf het wereldberoemde Bondi Beach loopt een wandeltocht over de klifranden via Tamarama Beach naar Coogee Beach. De tocht is ongeveer 6km, maar doordat het veel klimwerk is over de vele trappen en heuvels doe je er ongeveer 2 uur over. Als je wilt genieten van het uitzicht zeker nog wel langer dan dat.
Ik ben de wandeltocht echter nog een stukje eerder begonnen. De bus stopt o.a. in Bondi Junction. Dan is het nog ongeveer een 45 minuten wandelen door de wijk voordat je bij het strand bent. Bondi Jnct is een mooie, rustige wijk met (uiteraard) een mooi shopping gedeelte en veel groen. De wijk doet ook een stuk Europeser aan dan Newtown en dat komt vast doordat in deze wijk de van oorsprong Europeanen in de meerderheid lijken te zijn. En in deze wijk merk je aan alles dat Sydney toch echt een kuststad is: de zilte lucht wordt door een stevige bries tussen de huizen door geblazen :-)
Bondi Beach stelt niet teleur: het is een mooi, breed strand met een krachtige zee en veel groen aan de andere kant. Ik kan me voorstellen dat het hier zomers met 30 graden dringen is voor een plekje. Nu werd er alleen gesurft vanwege de hele sterke stromingen: je ziet de golven bruin kleuren van het zand dat mee terug gaat de zee in.
De wandeling naar Coogee is ook heel erg mooi. Het is toch wel 1 van de mooiste kustgebieden die ik gezien heb. Vooral de combinatie strand, rotsen, krachtige zee en enorme hoogteverschillen maakt het tot een dynamisch geheel waar geen meter hetzelfde is. Al krijg je soms wel zin om het spelletje 'toerist-die-mijn-blik-verstoort-van-de-klif-duwen' te gaan spelen... ;-) Maar toeristen horen nu eenmaal ook bij Sydney (zegt de toerist ;-)

• 08 September 2008 - 21:33

Titia:

Hey Sven,
    Leuk al je berichtjes te lezen. Mooie foto's! woensdagavond naar Ameland. Zal Lucan vertellen dat je einden zonder hem wandelt. Hoe staat het met de uuh nou ja jeweetwel....