Ocean World - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Ocean World - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Ocean World

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

08 September 2008 | Australië, Sydney

Vrijdag en zaterdag liet Sydney even zien dat het voorjaar hier ook nat kan kan zijn. Het regende die twee dagen aan 1 stuk door. Mij was verteld dat het hier nooit echt Nederlands weer zou zijn... Nou, ik heb ervaring dat het dus wel zo is ;-) Ik had voor zaterdag eigenlijk een wandeling langs de kust gepland, maar die heb ik maar even laten varen. Tijdens mijn bezoek aan manly zag ik dat daar Ocean World gevestigd is. Een groot aquarium met allerlei gevaarlijke beesten, dus dat moest ik natuurlijk ook even bekijken. De ferrytocht was deze keer wel even wat anders door het weer. Op open zee zorgden stromingen en wind voor hoge golven en dit maakte de boottocht tot een kleine kermisattractie, inclusief gegil van sommige opvarenden.
Het aquarium zelf is niet zo heel groot, maar wel netjes ingericht. De losse aquaria en verblijven zijn vrij ruim van opzet met prachtige vissen en andere wezens. Toch krijg ik steeds meer jeuk van voorstellingen met wilde dieren zoals crocks, laat staan dat je ze mag aaien. Laat ze toch lekker met rust, zou ik zeggen.
Ocean World ligt direct aan de baai met een onderwatertunnel vlakbij het strand. Om je heen zwemmen haaien, roggen, schildpadden en een hoop ander klein en groot spul. Nu maar hopen dat ze het goed hebben afgesloten van de rest van de baai ;-)
Ohja, interessant feitje: er schijnen maar 2 mensen ooit door stingrays gedood te zijn, waaronder dus Australie's grote held Irwing... Direct in het hart terwijl ze niet eens zien waar ze steken. Hoe klein is die kans...
Nog een interessant feitje over de gevaarlijke dieren in Australie: volgens een gids is er al heel lang niemand meer overleden aan een slangen- of spinnenbeet en is de kans veel groter om te overlijden aan.... een vallende tak van een eucalyptus boom...
Ocean world is niet zo heel duur en doordat het niet zo groot is, prima te combineren met een bezoekje aan Manly (tenzij je natuurlijk de hele dag aan het strand wilt liggen ;-)

  • 08 September 2008 - 14:50

    Lisette:

    Vis lijkt op rode poon die heb ik net geleerd. Maar dit zal wel vast een tropische versie zijn hihi...

  • 08 September 2008 - 21:05

    Hammie:

    lijkt wel op een duivelvis of te wel Inimicus filamentosus.Behoorlijk giftig als je *gestoken* wordt. knap hé

  • 08 September 2008 - 21:36

    Titia:

    sjonge die broer van mij.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

Dingo's kijken op Fraser Island

24 Oktober 2008

Whitsunday Cruise

20 Oktober 2008

Airlie Beach

17 Oktober 2008

Maggie Island

17 Oktober 2008

Duikcursus CDC
Sven

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 22787

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: