Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Manly - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Manly

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

03 September 2008 | Australië, Sydney

Het was zondag niet een hele mooie dag: veel wolken, weining zon, maar toch lekker warm. Het leek mij een leuke gelegenheid om even Manly te bezoeken: een wijk van Sydney aan de kust met het beroemde surfstrand Manly Beach. De makkelijkste manier om daar te komen is met de ferry, die zo'n beetje de gehele baai oversteekt. Ik had de trip zo gepland dat ik daar iets ging eten, om zo in het donker terug te kunnen. De inspiratie hiervoor had ik zaterdagavond opgedaan toen we in de avond over Harbour Bridge kwamen.
Manly Beach is een mooi, breed stuk strand met een uitgebreide boulevard. Er wordt druk gefietst, gejogd, gewandeld (met hond!) en uiteraard heel veel gesurfd. Op het strand zelf zijn veel volleybalnetten aanwezig en wordt er ook driftig gerugbyd. Een fijne plek om eens goed uit te waaien! Te koud nog om te gaan zwemmen, dat wel.
Zo tegen het begin van de avond plaats genomen in een restaurantje in de haven, met uitzicht op een stukje strand en de rest van de baai. Zeker in het schemer- en avondlicht een heel romantisch plekje (zie foto). De pizza was voortreffelijk, net als de wijn. Over de prijs zullen we het maar niet hebben, want dan klink ik te veel als een Nederlander ;-) Ohja, SA betekent hier South Australia en niet, zoals in de rest van de wereld, South Africa. Handig om te weten als je een wijntje uitzoekt ;-)
De terugweg was inderdaad magnifique! Sydney krijgt in het donker ineens een hele andere uitstraling. Prachtige lichtpartijen verschijnen overal langs de kust. Harbour Bridge en het Opera House liggen er heel rustig en mooi verlicht bij. Uiteraard dit schouwspel op de foto proberen te zetten. Met de iso richting 1000 en mijn stabilisator op de lens kom je een heel eind, al blijft een boot, tja..., bewegen...
Dus, als je ooit eens in Sydney bent, ga zeker dan eens in het donker door de baai!

Ohja... vandaag zelf :-| ;-) de sensor schoongemaakt. Het was of 100 AUD en de camera ruim een week kwijt of een hyperspeciaal borsteltje voor 170 AUD die je keer op keer kunt gebruiken. Dat laatste maar gedaan en het werkt voortreffelijk!

• 07 September 2008 - 20:29

Lisette:

Jammer dat je niet kan zwemmen, ziet er uitnodigend uit hoor! Kun je niet surflessen nemen? Is best leuk om eens te doen toch?