Lauren's 21st & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Lauren's 21st & Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Lauren's 21st & Cairns

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

08 Oktober 2008 | Australië, Cairns

Zoals je hebt kunnen lezen had ik zondag de 21ste verjaardag van Lauren. Daar wordt over het algemeen behoorlijk wat aandacht aan besteed en omdat haar familie ergens ver buiten Sydney woont, gaat dat nog redelijk traditioneel.
Het kledingthema was: kleed je als beroemd iemand/karakter van de laatste 21 jaar. Ik had natuurlijk niet echt spullen bij me, maar ik heb wel een compleet witte outfit: dus maar als Sonny Crocket richting feest. Al leek ik meer op een cricket speler (wist ik veel dat die altijd in het wit liepen...) Haar vader had nagenoeg hetzelfde aan, kwam ik achter dus dat was goed (juiste kleding), maar ook weer niet (gaat je unieke uitstraling :P
Het feest was erg gezellig! Leuke, gezellige mensen en een oma die nog steeds prima Nederlands kan kletsen. Veel alcohol ook: het schijnt traditie te zijn dat de jarige minimaal een paar een groot glas in 1 keer op drinkt... Verder veel dansen natuurlijk en zelfs een pinata voor de kids.
Andere karakters die avond: Alice Cooper, Princess Jasmine (Lauren zelf) en James Bond.
Na het feest met een aantal mensen bij haar ouders gelogeerd. Eerst nog onder het genot van meer alcohol een poging gedaan tot een karaokecompetites op de playstation. Geen goed idee... Maar wel erg leuk ;-) Ohja, haar broertjes moesten ook nog in het zwembad gegooid worden, ook een soort van traditie.
Het ontbijt maandag bestond uit worstjes van de grill met toast. Daarna zijn we met de trein weer naar Sydney vertrokken waarna ik gelijk met het vliegtuig naar Cairns ben gevlogen.

Cairns is een kleine havenstad in het noorden van Australie. Het is hier tropisch warm: 30+ graden overdag en hoge vochtigheidsgraad. Maar de hostel heeft een eigen zwembad en de stad zelf een groot gratis zwembad 'The Lagoon'. Verder is het hier 1 groot party festival. Een night club naast de deur en een aantal kroegen in de buurt met allerlei --gecensureerde-- activiteiten... Al een aantal leuke mensen hier ontmoet dus dat komt allemaal wel goed!

Morgen begint de duikcursus!!! Die is een dag verzet, zodat ik met een grote groep mee kan, ipv in mijn eentje. Wel zo leuk natuurlijk.

  • 08 Oktober 2008 - 09:54

    Willemijn :

    Je kaartje is hier aangekomen en ligt op de koffietafel. Wil je ons iets minder jaloers maken?? Wij moeten gewoon werken....

  • 08 Oktober 2008 - 12:01

    Wendy:

    Wat leuk dat zo'n verjaardag zo gevierd wordt. Dat is wel even wat anders dan de koffie met taart en feestje hier in Nederland.
    Ik ben zoooo jaloers op je! Ik wil ook duiken!!!
    Veel plezier.
    Liefs,
    Wendy

  • 08 Oktober 2008 - 18:47

    Hammie:

    Hé Sven,
    Leuk man duiken.Pas je wel op de haaien.....
    Heel veel plezier nog!!
    groeten.
    Hammie


  • 13 Oktober 2008 - 07:39

    Henk Meijer:

    He Sven,

    Blijf je volgen vanuit Groningen. Groetjes en een fijne tijd nog in Down Under.

  • 14 Oktober 2008 - 17:37

    Renneke:

    hoi Sven
    Je vermaakt je prima zo te lezen.
    Als je dit leest zijn wij inmiddels onderweg naar India. We hebben zo veel geld gekregen dat we op zoek moeten naar langlopende projecten. De koffer zit vol kinderkleren schoenen pennen enz. zelf een rolstoel gaat mee voor een jongen die lepra heeft gehad en zich nu voortbeweegt op een plankje met kleine wieltjes waarbij hij zijn vuisten gebruikt om zich vooruit te duwen. Als jij terugvliegt naar huis zijn wij nog een week in India daarna is iedereen weer op het nest. Zie je in Nederland je weet wel daar helemaal boven in de wereld.
    Doeg
    Renneke en Simon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

Dingo's kijken op Fraser Island

24 Oktober 2008

Whitsunday Cruise

20 Oktober 2008

Airlie Beach

17 Oktober 2008

Maggie Island

17 Oktober 2008

Duikcursus CDC
Sven

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 22787

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: