Green day met pancakes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu Green day met pancakes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sven Warris - WaarBenJij.nu

Green day met pancakes

Door: Sven

Blijf op de hoogte en volg Sven

18 Augustus 2008 | Australië, Sydney

Het is nu, maandag, slecht weer buiten. Regen, wind en kou hebben Sydney in hun greep en aangezien ze in de TV-kamer naar het Duitse voetbalelftal zitten te kijken een mooi moment om even over de dag van gisteren te vertellen.
In het park naast Sydney Uni (die andere Uni dus ;-) was een Green day georganiseerd. Het Victoria park is met zon overgoten als de mensen langs allerlei kraampjes lopen. Midden in het park staat een muziektent opgesteld en in het gras zitten mensen te genieten van de muziek, het weer en het eten. Op zich je normale festivaldag, alleen het thema is vrij bijzonder: recycling, groene stroom, alternatieve voeding en alles anders 'groen en milieuvriendelijk'. Er is informatie te krijgen over vanalles, van goede groenten tot een electroscooter met gratis geinstalleerd zonnenscherm. Of dat ook geldt voor Groningen heb ik maar niet gevraagd ;-)
Bij het binnenkomen had ik wel gezien dat het bij 1 kraampje erg druk was. Het enige dat ik boven de rij mensen kon lezen was 'pancakes'. Lekker, maar niet de moeite waard om zo lang voor in de rij te gaan staan dacht ik nog. Aan het eind van de middag, als veel mensen het park weer verlaten hadden, werd de rest van de kraam zichtbaar: Dutch Poffertjes! Uiteraard moest ik die proberen en nadat ik mijn bordje leeg had, snapte ik ook direct de lange rij voor de kraam eerder :-)

  • 19 Augustus 2008 - 21:14

    Titia:

    Hey Sven, Ik weet wel hoe lang je daar bent hoor! Ik bedoelde eigenlijk al die welwillende vrouwen(poes op schoot/poes poserend) die je in de eerste dagen hebt ontmoet. Hopelijk weer helemaal hersteld van je keelpijn! heb je reserve lenzen bij je? Zo te lezen vermaakt jij je prima, heb je al leuke mensen waarmee je wat kunt ondernemen? Alles okidokie hierzo, nog 3 weken en dan heb ik ook eindelijk vakantie.
    Toedels Titia

  • 20 Augustus 2008 - 08:49

    Lievelings Student:D:

    lekker eco allemaal:P

    al weer helemaal beter??

    -xx-
    Roos

  • 20 Augustus 2008 - 20:41

    Lisette:

    Gelukkig heb je daar ook je festivals, ga je daar ook uit of zo? Al veel leuke mensen ontmoet?

  • 21 Augustus 2008 - 02:49

    Sven:

    @Titia: De keelpijn is inderdaad over, maar ben nog wel verkouden, helaas. Gelukkig heb ik inderdaad een reservelens bij me!

    @Roos: Ja, ze zorgen goed voor het milieu hier :P Aardig beter dus, afgezien van die verkoudheid.

    @Lisettte: Er is hier inderdaad veel te doen. Ik ben nog niet zo heel veel op stap geweest, paar keer de kroeg in geweest voor een biertje, dat wel ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2008

Dingo's kijken op Fraser Island

24 Oktober 2008

Whitsunday Cruise

20 Oktober 2008

Airlie Beach

17 Oktober 2008

Maggie Island

17 Oktober 2008

Duikcursus CDC
Sven

Actief sinds 24 Juli 2008
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 22784

Voorgaande reizen:

31 Juli 2008 - 30 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: